Over Linda

Fotografie begon voor mij als een afleiding van het IVF-traject waar ik jaren geleden in zat. Heerlijk om even mijn gedachten te verzetten tijdens de spannende periodes. Na 6 jaar IVF ben ik twee heerlijke jongens rijker.

Tijdens die twee zwangerschappen verdiepte ik me in zwangerschap- en newbornshoots en ik merkte dat ik iets anders wilde dan wat ik online steeds tegen kwam. Ik wilde iets persoonlijks met diepgang neerzetten, niet wéér een buik met muisjes.

Mijn zoektocht ging verder. Een paar internationale fotografen bleken die persoonlijke stijl te hebben, zij pasten helemaal in mijn straatje. Geïnspireerd door die internationale trendsetters ontwikkelde ik mijn eigen stijl: zwangere vrouwen die midden in de natuur mooi en elegant op de foto stonden.

Meer dan een afleidende hobby

Zowel mijn jongens als mijn bedrijf zijn groter gegroeid. Zij gaan alweer een tijdje naar school, mijn hobby werd een serieus bedrijf. Ik werd voorzitter van de beroepsvereniging voor geboortefotografen en won meerdere internationale prijzen met mijn zwangerschaps- en newbornfoto’s.

Ik werd naast fotograaf ook een echte ondernemer met een groot netwerk van ZZP-ers en MKB-ers. Als ze een vraag hadden over fotografie, wisten ze me te vinden. Dus keek ik eens met ze mee. Naar de foto’s op hun website, naar hun profielfoto, naar die foto op hun flyer.

Terwijl ik naar die sites keek, gebeurde precies hetzelfde als jaren daarvoor bij de bestaande zwangerschapsfoto’s: ik zou het anders gedaan hebben.

Persoonlijker. Met meer diepgang.

De geboorte van een bedrijf

Weer dook ik in mijn internationale fotografennetwerk en ontdekte de nieuwste trend binnen marketingfotografie: personal brand fotografie. Het is precies wat ik zoek: commerciële foto’s, maar dan persoonlijker en met meer diepgang.

Ik volg een Amerikaanse training die voor mij voelde als thuiskomen. Dit is marketingfotografie zoals ik het voor ogen heb. Een nieuw bedrijf is geboren.

Hoewel mijn eerste stapjes in de personal branding fotografie wankel voelden, bleken de klanten enthousiast. Ze tipten hun netwerk en die mensen namen ook contact met mij op voor een shoot. Ook mijn eigen netwerk zag wat ik inmiddels deed en wilden persoonlijke foto’s met diepgang op hun website.

Voordat ik het in de gaten had, groeide ook deze newborn naar een serieus bedrijf.